Jak se v našem centru líbí dětem a jejich rodičům
Školka You & Me Montessori
V You & Me jsme s Jeníčkem už třetím rokem. Začínali jsme s ním, tehdy ročním, s angličtinou Helen Doron v kursu pro miminka. Pak začal chodit i do dalšího programu - školky Montessori - a za pár měsíců se k němu jistě připojí i Mařenka. Pro nás je velmi důležité, aby se naše děti cítily dobře, když jsou mimo domov, a tady vím, že jsou ( tedy zatím Jeníček). Vzhledem k tomu, že jsem původně učitelka pro MŠ, tak vím, jaký způsob vedení dětí byl - neříkám, že špatný, ale jiný. My jsem vybrali tento a nelitujeme.
Marie Němcová s rodinou, děti Jeníček (4) a Mařenka(2)
V programech školky Montessori vnímám bezpečné prostředí pro rozvoj dětí, individuální a laskavý přístup učitelů. Angličtina metodou Helen Doron je hravá a zábavná, nenásilná metoda, kterou se děti vlastně „učí samy.“ Ve školce je kladen důraz i na učení vycházet s druhými, respektovat řád a přitom zůstat sám sebou a svobodně se rozvíjet. Oblasti rozvoje Montessori tvořivě podněcují kritické myšlení, jazykové vyjadřování, hudební a výtvarné projevy i zdravý pohyb.
Na seminář Náš den v Montessori školce jsem se vydala proto, že jsem očekávala nástin toho, jak se s dětmi v takové školičce pracuje, jaké jsou výchovné postupy pedagogů apod. O pedagogice Montessori jsem měla zatím jen letmé povědomí a doslechla jsem se o ní od svých známých. Seminář byl veden tak, že jsme my rodiče najednou stali dětmi, které si hrají a poznávají svět v novém prostředí. Diskutovali jsme o různých principech Montessori pedagogiky a našich očekáváních a potřebách, které se týkají výuky ve školce a celkové výchovné práce s dětmi. Ze semináře mohu hodně čerpat hlavně v oblasti motivace a tvořivé výchovy dětí.
Katka, maminka dvou dětí (6,2)
Angličtina pro nejmenší
Metodu Helen Doron povazuji za stastny vyber mezi dalsimi moznostmi vyuky. Tyto lekce jsou pro nas kvalitne stravenym casem, z nichz syn odchazi pobaveny, nadseny a vzdy o par anglickych slov ci vet chytrejsi...co vic dodat, jsme velice spokojeni. CD s pisnickami jsou prijemnym doplnkem pro jizdu s detmi v aute. Lepsiho lektora nez je Allen si neumim predstavit! Dekujeme!
Marika Adamkova se synem Danielem (5 let)
Cože? Angličtina pro děti od 3 měsíců? Vždyť to dítě nemluví ani česky, natož anglicky?!! S Bertou chodím na hodiny Helen Doron už skoro 3 roky. Počáteční rozpaky vystřídala závislost. Když se mi v práci protáhla schůzka a musela jsem poslat na hodinu s Berou chůvu, byla jsem pěkně rozladěná. V knihkupectvích se dívám po Nursery Rhymes a dokonce jsem se přistihla, že si pobrukuju v autě! to, že Berta začala mluvit česky i anglicky (až tedy začala mluvit), byl už jen příjemný vedlejší produkt celé závislosti. Takže See saw Margery Daw.... a Enjoy!!!
Jana Vacková s dcerou Bertou (4 roky)
Na angličtinu podle Helen Doron jsem s naším synem začala chodit prakticky přesně, když mu byly dva roky. Hledala jsem kurz, který by byl blízko našeho domova a byl by na vysoké úrovni. Po pravdě řečeno, jediný, který odpovídal mým nárokům, byl ten, který jsme si nakonec vybrali. Jak jsem zjistila, dobrá angličina není ve všech nabízených kurzech samozřejmostí:-(. Ale "naše" lektorka Soňa splnila všechny mé požadavky do puntíku. Mně se líbí, jak mluví a jak s dětmi komunikuje a Matěj si ji velice oblíbil. Už po pár hodinách se doma ptal, "Kde je Soňa?" a každou chvíli slyším větu "I am Soňa".:-) Výsledky začaly být vidět už po několika hodinách. Díky písničkám a jednoduchým pomůckám si Matěj brzy osvojil učená slovíčka a k mé radosti počítá dnes již do sedmi v angličtině (podotýkám, že dříve, než v češtině). Hodiny mého syna baví a těší se na ně. Takže shrnuto a podtrženo, až budu vybírat kurz pro naší dnes půlroční dceru, bude to beze vší pochybnosti zase angličtina podle Helen Doron.
Katka Šípová se synem Matějem a dcerou
Hudební dílny
S metodou jsem se prakticky setkala poprvé v tomto kurzu a líbí se mi. Pozoruji, že se dcera po návštěvě kurzů zlepšila ve zpěvu ( zpívá více čistě a melodicky). Také je schopna udržet vytleskávaný rytmus, i když já vytleskávám rytmus jiný. Hravá forma kurzu dceru baví, po celou hodinu udrží pozornost. Lekce bych doporučila, protože vidím dobré výsledky i již po vcelku krátké době jejich navštěvování.
Kateřina Fabiánová s dcerou Andrejkou
Líbí se mi tato práce s dětmi, kde se vlastně využívá hudby, ale také se zapojují jiné smysly dítěte (hmat, zrak apod., nejen sluch). Skoro každý den si CD s písničkami doma pouštíme, Dominik již melodie zná, dokáže si i říct o zapnutí tohoto CD, různě pohybem reaguje. Na začátku mi písničky přišly moc „ukvičené“, zpívané vysokým hlasem, ale je pravda, že je to hlavně pro dítě a ne pro mě a když jsem viděla, že na ně Domča dobře reaguje a že ho to baví a líbí se mu, tak jsem změnila názor. Občas si je doma notujeme i s manželem :o) takže melodie jsou opravdu chytlavé.. Líbí se mi, že lekce začíná i končí stejnou písničkou.
Drdlovi
Vzpomínám, že mi trvalo asi 10 minut, rozhodnout se, že dám svou, tehdy 2 letou dceru, do této školky. Nadchla mě atmosféra, skvělý lidé, jejichž entuziasmus, nadšení a láska k dětem je prostě všudypřítomná. Lea sem chodila moc ráda. A mě fascinoval klid, který vládl celým prostorem. To, že i z obyčejné cesty na výlet měly děti připravenou „bojovku“, z čekání na autobus nadšení nad objevenými čísly „1-7-7“ a z času tráveného na zahradě zážitek, jak „Dáda vytahuje mrkvičku z hlíny“. Lea ze školky pokaždé přišla s novým objevem, novou znalostí a nadšením. Ta naprostá jistota, že tady nikdo děcku neřekne žádné NESMÍŠ, MUSÍŠ, COS TO ZASE UDĚLAL nebo nedej bože na ně zvýšil hlas pro usnadnění vlastního pohodlí. Dětem tady to nadšení z celého dne prostě koukalo z očí. Na toto vše a mnoho mnoho dalšího budeme vždy s láskou a obdivem vzpomínat. Nedokážu si představit pro dítě lepší start do dětské společnosti a vlastní samostatnosti… Držíme vám palce!
Lucie Stodůlková, dcera Lea 3,5 let